piątek, 4 grudnia 2015

Przepis na śledzie z awokado i burakiem(przepis z sieci)

. Mega proste w przygotowaniu, efektownie wyglądają i są przepyszne. Nie wiem skąd wzięła ten przepis, ale totalnie mnie nim kupiła. Śledzie w takim sąsiedztwie smakują bosko!




Składniki (na 5-6 porcji)

– 1 duża cebula (pokrojona w drobną kosteczkę)
– 1 duże awokado (drobno pokrojone)
– 4 jajka ugotowane na twardo (drobno pokrojone
– Słoik buraków ćwikłowych – wiórki
– 5 łyżek majonezu
– 5 łyżek chrzanu
– 4 większe śledzie w oleju (pokrojone w większą kostkę)


przepis na śledzia




Ja podałam to danie w trójkątnych kieliszkach, ale zdecydowanie lepiej prezentuje się w kieliszkach do brandy.




Przygotowanie
Przygotowanie jest niezwykle proste, po prostu warstwami kładziemy kolejne składniki. Do kieliszka dodajemy najpierw buraki, następnie jajko, awokado, sos, śledzie, cebulę i na końcu całość jeszcze raz polewamy sosem.



śledzie pod pierzynkąprzepis na śledzie z jajkiem, burakiem
Przygotowanie sosu
5 łyżek majonezu (najlepiej kieleckiego) mieszamy z pięcioma łyżkami chrzanu. Następnie dodajemy  sól i pieprz.
Śledzie mają mnóstwo cennych wartości odżywczych. M.in ogromną ilość niezbędnych aminokwasów, których nasz organizm nie potrafi samodzielnie wytworzyć, nienasycone kwasy tłuszczowe (zbawienne dla funkcjonowania naszego organizmu) i bardzo dobrze przyswajalne białko. Należy pamiętać, że mięso ryb czy zwierząt jest produktem zakwaszającym nasz organizm. Dlatego należy je spożywać łącząc z warzywami czy owocami, które neutralizują nadmiar kwasu.




śledzie
Przepis na śledzie z awokado i burakiem 4.75/5 4



4 komentarze:

  1. ... śledzie zawsze mi pasowały ... teraz niestety nie mogę ... tylko wypada mi skosztować ... cierpię ... potrafiłem, wprawdzie prosto, ale nieźle przyrządzać ... no cóż, takie życie ... pozdrawiam ... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro szkodzą to lepiej nie. Pozdrawiam Andrzeju-;)

      Usuń
  2. Wyglądają bardzo estetycznie, ale w mojej kuchni rzadko robi się śledzie, co najwyżej przywozi kuzyn przepyszne, przez siebie sporządzane. Serdeczności ślę, Uleczko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też mi się podoba takie niecodzienne podanie w tych kieliszkach. Pozdrawiam Aniu serdecznie-;))

    OdpowiedzUsuń