czwartek, 22 grudnia 2016

Biesiadujmy i cieszmy się z pyszności na naszych stołach, ale z umiarem!

http://polki.pl/zdrowie/choroby,jak-zadbac-o-watrobe-w-swieta,10080279,artykul.html
(....)
Jeżeli mimo wszystko, po świętach czujemy się niekomfortowo, a ból jest szczególnie dokuczliwy zastosujmy szybka kuracje oczyszczającą dla wątroby:


Pozwól wątrobie odpocząć. Odejdź od stołu, usiądź wygodnie na kanapie, rozluźnij uciskające w pasie ubranie i jeśli nasz taką możliwość koniecznie rozepnij pasek. Na bolące miejsce przyłóż ciepły termofor. Pod wpływem temperatury rozszerzają się drogi żółciowe, a to ułatwi trawienie, złagodzi ból. Jeśli to nie pomoże zastosuj poniższe naturalne środki.


Cytrynowa kuracja - uniwersalny lek
Cytryna może być spożywana w formie soku, która jest pełna witaminy C, przeciwutleniaczy i składników alkalizujących. Oczyszcza również pęcherzyk żółciowy, nerki, przewód pokarmowy i płuca. Na dobre trawienie wypij sok z połowy cytryny zmieszany z ciepłą wodą. Najlepiej z samego ranna oraz pod wieczór.


Na stany zapalne wątroby pomoże również często niesłusznie zapomniany - burak.


Zawiera on zbawienną substancję chemiczną zwaną betainą, która stymuluje komórki wątroby. Burak ochrania również wątrobę i drogi żółciowe, które są niezwykle ważne w procesie trawienia. Burak jest również źródłem wielu witamin i minerałów. Nie tylko pomaga w oczyszczeniu wątroby, ale pomaga również wyrównać poziom cukru we krwi.
 Dobrze jest zastosować taką kurację zarówno przed jak i po bożonarodzeniowej uczcie. A na wigilijnej kolacji dobrze jest uraczyć się czerwonym barszczykiem.

Dbajmy o wątrobę, ponieważ mamy ja tylko jedną. Nic nam jej nie zastąpi. To unikalny narząd, który spełnia nieocenione funkcje dla naszego organizmu. Biesiadujmy i cieszmy się z pyszności na naszych stołach, ale z umiarem!










Tak u mnie z mojego wschodniego okna na piętrze wygląda wschód słońca, który mnie zawsze wzrusza od nowa. Za każdy taki podarek od losu codziennie dziękuję.



 
Ja to jeszcze pamiętam takie śnieżne zimy.  Z moim Ojcem i Bratem na sankach..wieki to już temu
 



 
 
 
 

12 komentarzy:

  1. ... jednak wszystkich prawie ciągnie nas do wspomnień ... a na stole? ... co kto ma i co kto lubi, ale z umiarem ... zdrowych, spokojnych Świąt ~Uleczko ... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. I Tobie Andrzeju Zdrowych i wesołych Świąt z serca życzę-;))
    Wspomnienia to domena ludzi którzy na to mają już sporo czasu za sobą. Młodym jeszcze nie za bardzo to jest w głowie. Podobnie z tym umiarem. Powiedz to zdrowemu i młodemu, to się tylko zaśmieje. Też tak przecież miałam, ale w odróżnieniu do moich młodych, przynajmniej to miałam zawsze czas i ochotę na opowieści z czasów dzieciństwa i młodości mojej babci Anny, a szczególnie te z tamtejszych Świąt .Mogłam ją tak słuchać i słuchać bez końca.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przygotowania do świąt w toku. Jak do tej pory - wszystko zgodnie z planem. Jutro kończę ciasta, sałatki. Mam znowu kłopot gastryczny, nieumiarkowanie w jedzeniu słodyczy dało znać. Zgaga i zapalenie śluzówki męczą mnie. Jak będzie w święta ? Tyle pyszności przygotowanych, ech...
    Świetne zdjęcia, mam też podobne ze swojego dzieciństwa, z tatą i siostrą na sankach. Buziaki ślę Uleczko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Syn mi kupił wodę leczniczą Zuber. Przeczytałam że jest także skuteczna przy takich schorzeniach jak te Twoje Aniu. Paskudna w smaku ale co się nie robi by jednak ulżyć cierpieniu. Mam w tym roku też tak. Będę na większość patrzeć i się tylko oblizywać hehe. Ech..Buziaczki-;))

      Usuń
  4. jesienna:
    Dużo, dużo zdrowia, Uleczko! Niech Wigilia przyniesie Ci dużo radości.

    OdpowiedzUsuń
  5. zdrowia przede wszystkim :)
    wszystkiego dobrego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.Tak zdrowie jednak najważniejsze. Wzajemnie tego samego życzę-;))

      Usuń
  6. Spokojnych Świąt Uleczko,...Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Olimpio i Tobie Zdrowych i pogodnych Świąt-;))

      Usuń
  7. Najpiękniejszych Świąt Uleczko.
    Zdrowych, Spokojnych, Pogodnych.
    Przytulam, łamię się opłatkiem.
    Jestem z Tobą.
    :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Łamię się z Tobą Stokrotko opłatkiem z wzajemnością i życzę Tobie i Twoim bliskim przede wszystkim zdrowia. Wesołych spokojnych Świąt.

    Chętnie się do Ciebie przytulę. Szkoda że w realu teraz tu taka sama jestem. Z jednej strony to i dobrze bo mam spokój tak potrzebny w chorobie, a z drugiej strony jednak tak do końca to jednak nie jest . Czujesz się taką odstawioną na boczny tor, a obok widzisz jak pędzi ten Świat bez Ciebie i mało kiedy Cię zauważa. Cieplutko Cię pozdrawiam-;))

    OdpowiedzUsuń