czwartek, 16 lutego 2017


czwartek, 16 lutego 2017


Już po, no i bardzo dobrze , bo to juz nic dla starego człowieka. Czuję się bardzo zmęczona, choć naprawdę fajnie było i narzekać grzech hehe


Tyle wiedzy, doświadczenia,
Młody rzadko to docenia.
Tyle miejsc, tyle wrażeń,
I spełnionych Twoich marzeń.
 Ale to nie koniec przecież,

Bądź więc sobą wciąż, niezmiennie,
I uśmiechaj się codziennie!

Wiśta wio łatwo powiedzieć he he...


                            ******************************************************


Biszkop Biszkopt na białkach

3 białka , 2 łyżki mąki , 2 łyżki cukru , cukier waniliowy , 1 łyżeczka masła , 1 łyżeczka bułki tartej

Formę wysmarować masłem, wysypać bułką tartą. Z białka ubić sztywną pianę, dodać cukier i cukier waniliowy. Ubijać dalej do rozpuszczenia cukru. Na pianę przesiać mąkę i lekko wymieszać. Ciasto przełożyć do formy, piec ok. 30 minut w nagrzanym do 160 stopni piekarniku. Porcję ciasta można zjeść na podwieczorek, np. ze szklanką mleka.

3 białka , 2 łyżki mąki , 2 łyżki cukru , cukier waniliowy , 1 łyżeczka masła , 1 łyżeczka bułki tartej
Formę wysmarować masłem, wysypać bułką tartą. Z białka ubić sztywną pianę, dodać cukier i cukier waniliowy. Ubijać dalej do rozpuszczenia cukru. Na pianę przesiać mąkę i lekko wymieszać. Ciasto przełożyć do formy, piec ok. 30 minut w nagrzanym do 160 stopni piekarniku. Porcję ciasta można zjeść na podwieczorek, np. ze szklanką mleka.

To bardzo ciekawy przepis na biszkopt. Znalazłam ten przepis przed chwileczką w sieci i kiedyś ten przepis wypróbuję. Ale nie teraz ....

24 komentarze:

  1. ... ale miałaś piękne urodziny ... ale masz cudownie w domu ... gratulacje ... jesteś WIELKA ! ... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne ale męczące Andrzeju..

      Jeszcze tylko ta niedzielna niespodzianka jako prezent urodzinowy od moich Młodych, i potem sobie odpocznę.

      Usuń
  2. Pięknie wyglądasz i tyle kwiatów i tak trzymaj Uleczko!!Cieszę się, że uroczystości się udały, pozdrawiam serdecznie - Aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aga że mnie tak widzisz hehe. Buziaki serdeczne-;)

      Usuń
  3. To teraz powinnaś Piękna Uleczko ze trzy dni nic zupełnie nie robić tylko odpoczywać po tych urodzinowych przeżyciach.
    :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podaruję Ci Stokrotko tą ,,Piękna Uleczko " he he, ale nic nie robić to ja nie potrafię, ale i tak zresztą odpoczywam krzątając sie teraz tu na piętrze. Dziś mojego beniaminka zataskałam do wanny. Tu mam takiego wielkiego, którego juz trudno dźwigać. Dostał prysznic i go nawoziłam.Sporo liści mu opadło bo mu suche powietrze nie odpowiada, ale i tak jeszcze jest całkiem urodziwy na to ze ostatnio go trochę zaniedbałam...

      Usuń
  4. Maya
    Urodziny, i po urodzinach. Latek przybywa, lecz nie zdrówka. Uleczko, jak na swoją "18" wyglądasz super! Siostra zacznie, 2,04.78 wiosen, ale też niczego sobie. Mojej gęby nie pokażę, bo i po co! By się ktoś wystraszył??
    Całuski serdeczne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Twoja siostra to jeszcze młódka jest hehe, a Ty tak nie przesadzasz z tą krytyką Twojego wyglądu Majka. Bo ja do piękności na pewno się nie zaliczam a nie boję się jednak tak od czasu do czasu tu pokazywać jak wygląda ta, którą tu odwiedzacie. Całuski wzajemne Majka-;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maya
      He he he.... młodka jak grzyb po świętym Marcinie, Uleczko. 77/8 to nie młodość... I ja się do młodzieży nie zaliczam. O, już nie! Chociaż skończyłam 60, to czuję się jak... stary kapeć. Dlaczego? Ee, po co i na co klepać :))) Zdrowie oklapło, a jak pomyslę, że szybko zleci 10 lat, całkiem wariuję. Buzile :)

      Usuń
    2. W pewnym wieku to jednak każdy rok juz ma duże znaczenie, bo i śmierć tu częściej zaczyna zbierać swoje żniwa dlatego dla mnie to młódka Maju.Ty tym bardziej jeszcze dla mnie całkiem młoda jesteś i tak tez się masz czuci to rozkaz he he.Buziaki wzajemne-;)

      Usuń
  6. Świetne zdjęcia, i Jubilatki i kwiatów :)
    Jesteś zobowiązana do zalecenia: " Bądź więc sobą wciąż, niezmiennie,
    I uśmiechaj się codziennie!".
    Buziaczki zostawiam :)
    A wiesz, Uleczko, ze w salonie mam bardzo podobny, dębowy żyrandol ??

    OdpowiedzUsuń
  7. No to widzisz Aniu. Ciągle mamy coś wspólnego hehe. Buziaczki wzajemne-;)

    OdpowiedzUsuń
  8. kobietawbarwachjesieni:
    Moc najlepszych życzeń także ode mnie. Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ulka, wciąż trzymasz klasę :) Kwiaty dostałaś piękne, a na niespodziankę chyba się cieszysz, ja bym się cieszyła, lubię niespodzianki jak ten jeden smerf :)))
    Pozdróweczki od adeli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby tylko nie ten potworny świąd . wszystko inne by było do przetrzymania w moim wieku. Ja juz raczej wolę ten mój święty spokój Adela . Pozdrówki wzajemne-;)

      Usuń
  10. Ulka, szkoda że nie byłaś z tym u lekarza, na pewno by coś zaradził i miałabyś inny nastrój. Koniecznie idź i nie odpuszczaj, mają teraz takie możliwości prawie na wszystko. Nie pozwól się zbyć, jak nie pomoże jedno, niech szuka czegoś innego. Oni lubią czasem iść na łatwiznę, nie chce im się myśleć i nie mają czasu. A jak rodzinny nie da rady, niech Cię skieruje do dermatologa. Nie będziesz się tak męczyć cholerstwem. Przytulam Uluś- adela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS I niech się nie tłumaczą, że przy Twoim schorzeniu niewiele mogą, bo to może być tylko taki wybieg. Naciskaj! a.

      Usuń
    2. Uleczko, teraz wyczytałam, że są leki na ten świąd- a.

      Usuń
  11. Ja przecież także czytam Adela. Ale ten nowotwór innego leczenia swądu potrzebuje i czytałam że są jeszcze ciągle badania bo leku nie ma. Ale czytałam że kamfora i mentol pomagają więc posmarowałam się maścią końska, i pomaga..przynajmniej dziś. Zobaczymy. Dziękuję Ci kochana że tak się troszczysz. Buziaki Ci za to serdeczne-;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najważniejsze, że ulżyło Uleczko. Pięknej niedzieli :) a.

      Usuń
    2. Dziękuję Adela .Niedziela rzeczywiście była bardzo piękna, ale też już dla mnie chorej bardzo męcząca...

      Usuń
  12. Życzyłam tam, to pożyczę i tu tej samej wiosny :**

    OdpowiedzUsuń
  13. Podwójnie to może się spełni, he he. Buziaki Cynia. Dziękuję! -;))

    OdpowiedzUsuń