sobota, 1 czerwca 2013

http://mojekucharzenie-bozena-1968.blogspot.com/2013/06/1312-dziecinnie-proste-mufinki-z.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%


 Dziecinnie proste mufinki z rabarabrem

Dziecinnie proste..bo każde dziecko je zrobi...ale dziś Dzień Dziecka, więc zrobione przez mamę dla dzieci [ dorosłe te moje córki, ale to moje dzieci..].wszystkim dzieciom tym małym i tym dużym życzę aby Wasze  dzieciństwo było jak najlepsze i aby trwało jak najdłużej..i zapraszam na mufinki z rabarbarem i kruszonką z dodatkiem kawy cappuccino..przepis podpatrzyłam tutaj, ale zrobiłam inną kruszonkę..Kruszonki wyszło dość sporo..ale nie zmarnowała się..własnie pieką się drożdżowe bułeczki..


  • 2 szkl. mąki pszennej
  • 100 g brązowego cukru
  • 2 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 2 jajka
  • 1 szkl. mleka
  • 110 ml oleju
  • 150 g rabarbaru

Kruszonka:


  • 15 dkg mąki pszennej
  • 12,5 dkg  cukru
  • 17,5 dkg masła
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki kawy cappuccino

Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, cukrem i solą. W drugiej misce połączyć jajka, mleko i olej. Rabarbar pokroić na małe kawałki. Z podanych składników przygotować kruszonkę. Suche składniki wsypać do mokrych, dodać rabarbar i wymieszać tylko tyle, żeby się wszystko połączyło. Nałożyć ciasto do foremek na muffinki i posypać kruszonką. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 200 st. C i piec ok. 20-30 minut. 

2 komentarze:

  1. Spróbuję, bo faktycznie "brzmi" łatwo, a Ambarbar /tak nasza Karola mówi/ w cieście wszelkim bardzo lubię. - Dziś nie zasnęłam wcale, dla przyzwoitości piszę trochę później, ale czytałam, nadrabiałam zaległości...
    Buziaczki, Uleńko i lepszego samopoczucia, które jest paskudne przy tej zgniłej pogodzie - stawy nie lubią wilgoci i zimna! Nina

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pogodę nic nie poradzimy, ale na nasze samopoczucie to już troszkę tak. Dziś idę po wyniki biopsji do onkologii i mam mieszane uczucia. Przepis łatwy dlatego go tu wkleiłam . Pozdrawiam Nina-;)

    OdpowiedzUsuń