środa, 14 października 2015

Szybki przepis na wędlinę

 Lubię takie krótkie gotowanie. Mój schab wychodzi podobnie krótko przyrządzany, tylko że nie w takiej marynacie, ale w bulionie z dodatkiem dużej ilości przypraw i warzyw .

http://fotoforum.gazeta.pl/72,2,777,28696022,28696022.html?wv.x=1

 .pl next Forum next FotoForum next Zrób to sam(a)next Galeria potraw
W dobie odświeżanych wędlin i coraz mniejszej ilości czasu jaki możemy
poświęcic na codzienne gotowanie pragne miłym forumowiczom przedstawic swój
przepis na schab (szynke, łopatke, piers) bez pieczenia. Przepis jest banalny
a smak super. Sama niedawno otrzymałam, przepis wypróbowałam zarówno na
schabie, jaki i na piersi z indyka oraz łopatce i szynce. W kazdym przypadku
wyszedł super. Cała receptura podana jest na 2kg kawałek mięsa.

Oto przepis:
Schab lub piers z indyka (2kg)
2l wody
1/3 do 1/2 szkl. soli (wedle smaku oraz rodzaju kawałka mięsa, jeśli kawałek
jest płaski jak w przypadku schabu można dać mniej jeśli jest to bryłka miesa
np łopatka to mozna dac więcej)
1 łyżka cukru
1/2 płaska łyżeczka pieperzu naturalnego
1/2 płaska łyżeczka pieprzu ziołowego
4 ząbki czosnku
2 łyzki majonezu
inne przyprawy: liśc laurowy, ziele angielskie, kolendra oraz inne wedle
własnego uznania

Wykonanie:
WIECZOREM wodę wymieszac ze wszystkimi przyprawami i majonezem (ja mieszam
trzepaczka, wtedy majonez rozbija sie na takie małe kuleczki). Całość
zagotować i wystudzić. Do zimnej zalewy dodajemy kawałek mięsa. Doprowadzić
do wrzenia i pogotowac 5 minut. I w takim stanie zostawiamy mięso w garnku
przykrytym pokrywką na cała noc. RANO znów doprowadzamy do wrzenia i gotujemy
5 minut. Przykrywamy pokrywką garnek. Kiedy zalewa zupełnie wystygnie
wyjmujemy mieso i...gotowe. Oczywiście możemy mieso w czasie "lezakowania" w
zalewie obracać, ale to nie jest konieczne, bo i tak wychodzi super dobre.





215336

6 komentarzy:

  1. ... jadę do Ciebie na ten schab ... zniknie zaraz ... pozdrawiam ... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale kiedy dziś tu u mnie były(już ich nie ma he he) knedle ze śliwkami. Pozdrawiam i ciesze się ze tu również komentujesz Andrzeju. Wielka buźka za to -;))

      Usuń
  2. Rzeczywiście, błyskawiczne :) Zapisuję przepis. Lubię w ogóle mięsa na zimno, najbardziej karkówkę. Ale może byc przecież na gorąco z sosikiem. Pycha :)) Buziaczki Uleczko ślę :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Pamiętasz Aniu jak JaGa podała takie szybkie przyrządzanie schabu na mleku? To jest podobnie szybko i pycha, obojętnie w czym to parzysz. Ja wypróbowałam to z jarzynami ,bardzo to musi być dobrze dosolone ale potem cała ta resztę też się jeszcze da wykorzystać nie tylko to mięso. Dziś jednak u mnie bez mięśnie. Knedle ze śliwkami.(już po obiedzie jestem.) Buziaczki-;)

    OdpowiedzUsuń
  4. kobietawbarwachjesieni:
    Mięso wygląda bardzo smakowicie.Mam dwa pytania: 1) Czy z mrożonej piersi z indyka można zrobić taką wędlinę? 2) Czy ta wędlina nie jest surowa? A można ją trochę dłużej pogotować? (Nie lubię surowego mięsa). Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak na razie robiłam jedynie schab i był bardzo delikatny a wewnątrz różowy a na pewno już nie był surowy. Kiedyś spróbuję tak zrobić inne delikatne mięsa. Spróbuj i zobaczysz jak przekroisz. Najwyżej potem zawsze możesz jeszcze trochę podgotować albo podpiec. Zepsuć tu nic nie można..Pozdrawiam serdecznie-;)

    OdpowiedzUsuń