czwartek, 21 stycznia 2016

To nasza Matka albo Teściowa, a naszym dzieciom Babcia

Choć posiwiały ciemne jej sploty,
Chociaż zmarszczkami twarz jej pokryta,
Chociaż wdzięk lekki straciły kroki,
Lecz w oczach tenże uśmiech zakwita,

Ta sama miłość w sercu jej płonie,
Co wiek swój, słabość, zapomnieć każe,
Tylko do dzieci wyciąga dłonie,
I wszystko oddać gotowa w darze.

I choć na nogach ledwo się słania,
Mnie spocząć każe, "... boś ty zmęczona,
Ty tyle dzisiaj miałaś biegania..."
I tuli dziecko swoje w ramiona.

I zawsze czujna, ciągle gotowa
Pomagać dzieciom swym do ostatka,
Miłość swą w czyny zdobi, nie w słowa -
- To ma jedyna, najdroższa matka!



Bronisława Sibiga
Mojej Matce
Włosy przetkane siwizną
Twarz zmarszczkami znaczona.
Każda zmarszczka
to imię lub imiona.
Imiona dzieci
o które
wciąż swe troski dzieli.
Odpocznij na chwilę
w swym zatroskaniu.
Przeminą wieki.
Matka -
na zawsze nią pozostaniesz






8 komentarzy:

  1. Wzruszyłam się, ja, mama, babcia.....

    OdpowiedzUsuń
  2. Bo to takie wyjątkowe Święto już nasze, a wiersze wzruszające bardzo..

    OdpowiedzUsuń
  3. wypada dziś babci Uleczce przesłać moc cierpliwości do wnuków i życzyć zdrówka, prawda? A więc zdrowia i miłości! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A może i Ty się jeszcze i wnuków doczekasz Majka. A za życzenia piękne dzięki. Jestem jak na razie bardzo zadowolona z moich Wnuków. A cierpliwość dla nich to potrzebują ich rodzice bo mnie nawet jak na mój gust za bardzo oszczędzają. Buziaki-;)

      Usuń
  4. ... chciałbym Cię za żonę, teściową, babcię ... leżałbym sobie na dowolnie wybranym boku ... Ty taka zaradna załatwiłabyś wszystko ... mówiłbym tylko cieple słówka, kawusię z ciasteczkiem podał, chronił ... Wszystkiego Najlepszego BABCIUNIU ! ... :)

    OdpowiedzUsuń
  5. he he Andrzeju, nie znasz moje ,,ciemne strony." Za życzenia wielką buźkę -;)

    OdpowiedzUsuń
  6. kobietawbarwachjesieni:
    Z okazji Dnia Babci spóźnione, ale szczere życzenia. Wszystkiego najlepszego.

    OdpowiedzUsuń