poniedziałek, 5 września 2016

Tydzień zaczynam tym razem od dowcipu znalezionego przed chwilką w sieci

http://dowcipy.world4fun.eu/zadanie-z-matematyki-w-polsiej-szkole-na-przestrzeni-lat/


mar

zadanie z matematyki w Polsiej szkole na przestrzeni lat

 
 
Reforma edukacji w Polsce na przykładzie zadania z matematyki
1950 r.
Drwal sprzedał drewno za 100 zł. Wycięcie drzewa na to drewno kosztowało go 4/5 tej kwoty. Ile zarobił drwal?
1980 r.
Drwal sprzedał drewno za 100 zł. Wycięcie drzewa na to drewno kosztowało go 4/5 tej kwoty – czyli 80 zł. Ile zarobił drwal?
2000 r.
Drwal sprzedał drewno za 100 zł. Wycięcie drzewa na to drewno kosztowało go 4/5 tej kwoty, czyli 80 zł. Drwal zarobi 20 zł. Zakreśl liczbę 20.
2010 r.(tylko dla zainteresowanych)
Drwal sprzedał drewno za 100 zł. W tym celu musiał wyciąć kilka starych drzew. Podzielcie się na grupy i odegrajcie krótkie przedstawienie, w którym postarajcie się przedstawić jak w tej sytuacji czuły się biedne zwierzątka leśne i rośliny. Przekonajcie widza. jak bardzo niekorzystne dla środowiska jest wycinanie starych drzew.
2013 r.
Drwal sprzedał drewno za 100 zł. Pokoloruj drwala.


Tags: , , , , , , , , , , , , , ,

4 komentarze:

  1. ... ważne by dzieci chciały się uczyć ... no i aby nauczycielowi nie włożyły na głowę wiaderka ... drwal oby nie był naciągaczem ... pozdrawiam ... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przypomniałeś mi że mnie naciągał gość kiedyś na drewno opałowe do kominka. Pieniądze mu dałam z góry(miałam tego dnia jakąś pomroczność umysłową ) i do dziś się sobie dziwię z mojej głupoty. A tak wspominając szkołę to w podstawówce też bym chyba jedynie pomalowała tego drwala bo kiepska byłam z matematyki hehe. Pozdrawiam Andrzeju-;)

      Usuń
  2. Dowcipne, chociaż sporo w tym prawdy. I najważniejsze, aby uczniowie mieli sprawne kalkulatory, bo bez nich ani, ani.
    Pozdrawiam Uleczko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Matematykę polubiłam dopiero w szkole średniej. Teraz też raczej jak już muszę to kalkulator jest zbawieniem he he. Pozdrawiam w pochmurny poniedziałek wrześniowy-;)

      Usuń