środa, 7 września 2016

po co wigor u emeryta?

Pogodnie dumam o swej starości...
Czy ona musi nas stale złościć..?
Przecież jest piękna, mam sporo czasu...
Chcę iść nad wodę..? Albo do lasu...
To sobie idę... Nikt mi nie broni...
Zbyt wcześnie z łóżka też nikt nie goni...
Bowiem nie muszę pędzić do pracy
Jak wszyscy moi młodzi rodacy!

Co prawda - wigor z wolna przekwita.
Lecz po co wigor u emeryta?
Podwyżki pensji już nie wyprosisz.
Należną gażę poczta przynosi.
Spokojnie patrzysz, jak świat się zmienia,
Gdy wiek Ci daje mądrość myślenia.



Adam Mickiewicz

Wiedzę możemy zdobywać od innych, ale mądrości musimy nauczyć się sami.


Znalazłam w sieci i mi się podoba, i to nawet bardzo, he he

10 komentarzy:

  1. ... bo bym sobie jeszcze ... gdybym mógł ... gdybym miał wigor ... takie oczywiste, takie proste ... jeszcze tylko ... gdybym ... pozdrawiam ... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby jak najdłużej z tą mądrością myślenia. Pozdrawiam cieplutko-;)

      Usuń
  2. A po co tam wigor, zaraz palpitacja, zadyszka. A tak powolutku, równym kroczkiem, byle do przodu.
    Mamy czas.
    Pozdrawiam Uleczko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. I dwa kroki do przodu i jeden w tył, he he. Dziś tak powoli pójdę sobie po leki do przychodni. Gorąco dziś jak na wrzesień, dla mnie już raczej za gorąco. Ale lepiej niż chód. Ech nie chce mi się już z domu wychodzić(-; Pozdrawiam Aniu-;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Najważniejsze, że się ruszasz Uleczko. Nie można odpuszczać, łatwo powiedzieć ale wyjścia innego nie ma. Ty nie odpuszczasz na szczęście. Bez ruchu człowiek zastyga. Podobnie jest z psychiką, ale Ty śmigasz po internecie jak niewielu w Twoim wieku :) Pozdrawiam wieczorowo- adela

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj Adela w sobotni poranek. Z Biblii znamy ze ,,duch wprawdzie jest ochoczy ale ciało mdłe" . Ech dojdziesz do mojego wieku .Z każdym rokiem już niestety trudniej. Buziaki-;)

    OdpowiedzUsuń
  6. kobietawbarwachjesieni:
    Bardzo mi się ten wiersz podoba. Jak Ty takie wiersze wynajdujesz?
    Ściskam Cię mocno.

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię buszować po necie i jak cos ciekawego przeczytam to się z tym tu dzielę i prowokuję tym samym czasem tez do dyskusji na dany temat. A że to temat który mnie bardzo interesuje i jeszcze tak ładnie wierszowany, to czemu mam go tu nie dawać, no nie? Uściski wzajemne-;)

    OdpowiedzUsuń
  8. To prawda - mądrości nikt nas nie nauczy.
    Serdeczności Uleczko.
    :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Na ogół nawet i po szkodzie nie zmądrzejemy, he he. Buziaki Stokrotko-;)

    OdpowiedzUsuń