środa, 15 sierpnia 2012

Oby tylko chcieli



Szczęśliwa pamięć.

Szczęśliwym jest człowiek,

który liczy swój dom w pokoleniach.
Szczęśliwym też dom,
który nie musiał się zmieniać
w wojnach, w śmierciach i w rozstaniach,
podczas narodzin i dorastania
tych, którzy w nim żyli 
i go tworzyli.
Szczęśliwym jest starzec,
co żyje w miłości
otoczony szacunkiem bez cienia zazdrości.
Szczęśliwa też pamięć,
gdy jest bogata w myśli i słowa,
w miesiące i lata
pragnąc z odchodzącym życiem
z innymi się dzielić...

- oby tylko chcieli


Ewa Willaume-Pielka

I nie lubią Historię teraz nowe pokolenia (-;

12 komentarzy:

  1. Cudowny wiersz, cudowne słowa. Jakiez prawdziwe... Buziolek.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie sie też bardzo podoba. Buziol wzajemnie Majka-;))

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakież to piękne! Tak dobitnie ogarnia wszystko, co chciałoby się powiedzieć. Potrafisz "zagrać" na emocjach, dzięki bardzo. Nie znałam tego, gdzie to znalazłaś? Aż sobie zanotowałam w swoim notesiku-pamiętniku. Nina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja pamięć nie jest szczęśliwa, bo pusta z powodów, o których dalej w wierszu... Obie liczne rodziny, Mamy i Taty, poszły na przemiał historii, czyli zniknęły w niepamięci. Żal! Nina

      Usuń
    2. Masz racje to bardzo emocjonalny wiersz. Znalazłam go w sieci

      Usuń
  4. http://www.zosia.piasta.pl/wiersze/wiersze.htm
    Nina znalazłam stronę z wierszami autorki. Skoro tak dramatyczne są rodzinne dzieje to wierzę Ci że powoduje to w sercu głęboki żal i smutek. (-; Mogę jedynie serdecznie Ci współczuć Nina. Dobranoc miła moja-;))

    OdpowiedzUsuń
  5. Ula, autorka tego wiersza Ewa Pielka była moją nauczycielką w szkole pielęgniarskiej. Ma swój blog z wierszami i nie tylko. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Azalia popatrz jaki ten świat jednak jest mały. Prawie jak wioska he he. Poszukam, dziękuję i pozdrawiam przy porannej kawie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Uleczko wszystko to co zacytowałaś jest takie piękne i jakże prawdziwe.
    Serdecznie pozdrawiam i życzę miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  8. cieszę się że trafiłam na coś co Wszystkich nas łapie za nasze serca. Pozdrawiam JaGa bardzo serdecznie-;))

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne i bardzo mądre. Pozdrawiam, Uluś :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby nie musiał się zmieniać
      w wojnach, w śmierciach i w rozstaniach,Aniu powiedz czy dużo takich domów było dawniej, chyba u nas prawie takich nie było. Dobrze że już teraz tak długo dało się uchować pokój na naszej ziemi. Pozdrawiam cieplutko Aniu-;))

      Usuń